Programa de transformació en la gestió de projectes

    • Inici
      23 d’octubre de 2018
    • Durada
      12 sessions
    • Preu
      1.325€
    • Idioma
      Català
    • Metodologia
      Presencial

    Introducció

    Cada vegada existeix més imprevisibilitat, incertesa i falta de principis sòlids en la gestió de projectes. Els mercats són cada vegada més canviants, més irregulars i els clients cada vegada tenen necessitats més urgents. Els sistemes clàssics que passen per la programació dels projectes i a forçar-ne el compliment funcionaven molt bé en els anys 80:  projectes similars, dedicacions fàcils de preveure i un grau d’innovació limitat, també a casa del client. Afegim que els sistemes clàssics són molt verticals i limiten el nivell de creixement i autogestió dels equips. També genera un entorn de baixa implicació i de falta de repte real, deixant aquesta part pel director tècnic o dels responsables de projectes.

    Agile és una metodologia que posa el focus en tres grans pilars:

    1. Focus total a client, per part de tots els integrants, no només certes figures o responsables.

    2. Generació constant de valor, per tant elimina tota la gestió (reunions), programacions i diagrames Gannt.

    3. Autogestió real de l’àrea sense intromissió diària dels estaments superiors de l’empresa.


    Aquest és un programa que ens endinsarà en la filosofia Agile i on practicarem les seves dues tècniques més utilitzades: SCRUM i Kanban. A més, veurem com crear noves estructures organitzatives basades en l’autogestió, tècniques per crear equips d’alt rendiment i un recull de bones pràctiques i habilitats que cal reforçar per treballar en aquests entorns.

     

    Preinscripció

    • GERÈNCIA O PROPIETAT DE PIME
    • DIRECTORS TÈCNICS
    • CAPS D’OFICINA TÈCNICA
    • RESPONSABLES DE PROJECTES (Project Owner, Project Engineer, Project Manager, etc.)
    • RESPONSABLES DE PRODUCTE
    • TÈCNICS ESPECIALISTES

     

    Preinscripción

  • Sessió 1 – Metodologia Agile

    Professor: Sergi Mussons
    Data: 23 d’octubre Hora: 17:30 a 20h

    Cal entendre quins són els principis de la metodologia Agile (aquesta nova manera de veure l’empresa i inclús el management de la mateixa). Altrament, cal veure com enfoquem a client uns equips reals d’alt rendiment amb una base d’autogestió i responsabilitat real.

    Sessió 2 – Estructures de gestió de projectes i indicadors Agile

    Professor: Sergi Mussons
    Data: 24 d’octubre Hora: 17:30h a 20h

    Per adaptar la metodologia Agile a la nostra empresa, cal definir tota una estructura de gestió d’idees, projectes i tasques. Els indicadors de Lead Time com també els de càrrega i capacitat, són claus per a poder gestionar eficaçment els projectes; assegurant els preceptes Agile.

    Sessió 3 – Taller creació estructura Agile bàsica

    Professor: Sergi Mussons
    Data: 6 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    Aquest primer taller lliure és un espai perquè cada un dels alumnes pugui crear la seva estructura bàsica de control d’idees, projectes i tasques, així
    com per crear els indicadors crítics per la seva gestió.

    Sessió 4 – Introducció a la tècnica SCRUM

    Professor: Francesc Grau
    Data: 7 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    SCRUM és una de les eines més utilitzada en entorns Agile per la gestió de projectes amb estructures molt indefinides i canviants; el nº1
    en sectors com el d’IT. En aquesta sessió veurem com funciona el sistema, protagonistes, eines i regles del joc.

    Sessió 5 – Introducció a la tècnica SCRUM II

    Professor: Francesc Grau
    Data: 13 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    En aquesta segona sessió veurem com adaptar el sistema SCRUM a un cas d’èxit i també com ho adaptaríem a alguns dels casos dels assistents.

    Sessió 6 – Introducció a la tècnica Kanban

    Professor: Xavier Masó
    Data: 14 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    En contraposició a SCRUM, Kanban és l’eina més utilitzada per gestionar projectes que disposen d’estructures i rutes similars. És la més utilitzada
    en departaments d’I+D de sectors com el de fabricants de maquinària i béns d’equip, així com per control de fluxes productius o en oficines.

    Sessió 7 – Taller pràctic: El panell Kanban en acció

    Professor: Xavier Masó
    Data: 20 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    En aquesta segona sessió ‘taller’ practicarem en un entorn de simulació kanban per a comprendre millor el seu funcionament.

    Sessió 8 – Perfil del professional

    Professor: Irene Serrabassa
    Data: 21 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    La base per aconseguir crear un equip d’alt rendiment és doble: primer cal saber si tots els components del futur equip tenen les mateixes
    motivacions; en segon lloc cal conèixer quin és el comportament de cada membre per saber si l’equip estarà o no equilibrat.

    Sessió 9 – Estructures autogestionades i lideratge de suport

    Professor: Sergi Mussons
    Data: 27 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    Aquest és l’element clau de l’Agile. Els nous sistemes organitzacionals que creen un entorn que afavoreix la implicació basada en una
    autogestió definida. Veurem com transformar l’àrea on treballem amb els projectes però també com transformem l’entorn directe e indirecte
    (compres, ofertes, post-venta, etc). Finalment, veurem com sumar un nou estil de lideratge, més enfocat al servei (indispensable per aconseguir la
    transformació.)

    Sessió 10 – Sistema 5C per equips d’alt rendiment

    Professor: Sergi Mussons
    Data: 28 de novembre Hora: 17:30h a 20h

    Practicarem el mètode de les 5C (comunicació no agressiva, confiança, comunicació total, compromís i compliment) amb els integrants del
    programa perquè cada assistent pugui replicarho amb el seu propi equip.

    Sessió 11 – Taller creació del sistema Agile a l’empresa I: Framework

    Professor: Sergi Mussons i Xavier Masó
    Data: 11 de desembre Hora: 17:30h a 20h

    En aquest taller cada empresa crearà el seu propi framework SCRUM o Kanban amb el suport del professorat del programa.

    Sessió 12 – Taller creació del sistema Agile a l’empresa II: Polítiques de treball

    Professor: Sergi Mussons i Xavier Masó
    Data: 12 de desembre Hora: 17:30h a 20h

    Per acabar en aquest últim taller acabarem de definir les polítiques de l’estructura creada, el sistema visual de suport (indicadors i gràfics),
    així com també la traducció dels projectes a tasques i possibles anidaments d’estructures, en el cas que treballem a diferents nivells (com per
    exemple idees, projectes i tasques).

    Preinscripción

  • Sergi Mussons – Senior Associate QRM Institute Barcelona

    Consultor i soci fundador de QRM Institute, especialista en la creació d’organitzacions flexibles i empreses Teal a través dels conceptes i metodologies QRM, Business Agile i  management 3.0. Co-Fundador de QRM Institute Europe i Comunication Manager (Brusel·les). Enginyer Industrial (UPC) amb Màster en Direcció de plantes industrials (UPC). Director del Màster Dirección de la Producción y Mejora de Procesos a OBS i UB. Exerceix de professor en Escoles de negoci i Universitats com la UPC, Talent Tech Center, EAE, OBS, M&F i Mondragon Unibersitatea. Director acadèmic dels programes Líders (producció, projectes i RRHH). Creador del sistema de benchmarking industrial INCO-I (www.inco-i.com), de l’eina InTalent (la qual valora els coneixements i competències dels enginyers en el món industrial).

    També dirigeix un programa Màster a l’Online Business School i exerceix de professor en escoles de negoci i universitats com la UPC, Talent Tech Center, EAE, OBS, M&F i  Mondragon Unibersitatea.

    Francesc Grau – Consultor de Scrum


    Més de 15 anys de experiència dissenyant i desenvolupant Dispositius Mèdics amb les més avançades metodologies de disseny i de gestió. Actualment treballa com a Mechanical Area Manager a Biosystems. I a la vegada exerceix de consultor de Scrum en diverses empreses, transformant la manera com desenvolupen productes.

    Xavier Masó – Enginyer Agrònom

    xavi1o

    Enginyer agrònom especialitzat en indústries alimentàries. Consultor i formador especialitzat en Quick Response Manufacturing i estratègies Agile de gestió de projectes. Desenvolupador d’eines QRM per l’anàlisi i optimització de processos.

    Irene Serrabassa – Senior Associate QRM Institute


    Consultora de Recursos Humans i desenvolupament del talent. Màster Seminari Internacional en “Desarrollo Organizacional y Consultoría de procesos” – GR Global Institute for Organizational Development (Israel) i Màster en Direcció de Recursos Humans.
    Certificada en Coaching essencial (Programa certificat com ACSTH per la ICF – Esencial Institute), Coaching personal i professional (acreditada per The International School Of Coaching) i Cerficació EQ Asesor Inteligencia emocional.

    Preinscripción

  • El preu de tot el programa és de 1.325€, bonificable parcialment per Fundae. El preu inclou l’assistència a les 12 sessions i tota la documentació digital i en paper del programa. Les empreses amb més d’un líder en el programa gaudiran d’un 10% de descompte a partir del segon assistent (fins a un màxim de 4 assistents per empresa). L’edició del curs s’executarà a QRM Institute de Vic (C/ Assamblea de Catalunya, 5, 08500, Vic).

    Preu Programa: 1.325 €

    Formació bonificable parcialment per Fundae.

    Inclou:

    • 12 Sessions
    • Documentació digital i en paper

    Lloc:

    QRM Institute Vic
    (C/ Assamblea de Catalunya, 5, 08500, Vic).

    Contacte:

    Jordi Zambrana

    jordi@qrminstitute.com

    93 128 75 33

    Preinscripción

Solicitar información

Nombre y apellidos (obligatorio)

Correo electrónico (obligatorio)

Móvil

País

¿Cómo nos conoció? (obligatorio)

Mensaje

¡Descarga el programa completo en PDF!