PROGRAMA DE DESENVOLUPAMENT DIRECTIU (PDD)
Pràctiques TEAL que asseguren un BEST PLACE TO WORK

  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

Introducció

La majoria d’empreses es troben en lluita constant intentant aconseguir implicar els seus col·laboradors. Totes busquen el mateix i totes es plantegen les mateixes preguntes: “Què hem de fer per aconseguir retenir els nostres col·laboradors? Per què la majoria no estan suficientment implicats? Per què hi ha tanta diferència tant a nivell d’implicació com d’alineació amb el pla estratègic entre els col·laboradors de fàbrica i la resta de la organització?” Ens excusem de mil maneres i donem la culpa a les pròpies persones. Fem el que fem, la sensació general és de nedar a contracorrent.

Aquest és precisament el punt clau, si hem d’invertir energia constantment per mantenir la implicació de les persones de la nostra organització és que hi ha quelcom més que no fem bé. No pot ser que l’estat original sigui de desmotivació i no és lògic estar forçant les persones i l’organització de forma permanent.

Volem una organització on les persones volen estar treballant en el seu lloc de treball, on aquestes persegueixen l’excel·lència i la productivitat de forma voluntària i on el lideratge és una peça clau 100% compatible amb aquesta imatge.

En aquest programa veurem com la majoria de sistemes de gestió (management) que practiquem a les empreses són, en més o menys grau, contraris a la implicació. I no només això, tampoc les seves estructures organitzatives (arquitectura) estan centrades en les persones, més aviat estan enfocades a reforçar la separació de decisió i treball, a fomentar la competitivitat entre totes les persones i a reforçar la desconfiança a través de l’ús de sistemes de control.

El programa treballa l’autoconeixement de líders i col·laboradors, els nous sistemes organitzatius compatibles amb la implicació, els tipus de líders i millora de les seves habilitats i competències i les millors tècniques per la creació i manteniment d’equips d’alt rendiment.

Aquest és un programa que us ajudarà a transformar la vostra organització i poder assegurar:

– La implicació i fidelitat de tots els vostres col·laboradors.
– Màxima capacitat de resposta i enfoc real a client.
– Màxima eficàcia (enfoc en el que és realment important) i eficiència (productivitat).
– Alineació de tots els col·laboradors als objectius que persegueixi l’empresa.
– Màxim desenvolupament de la capacitat creativa i de millora dels equips.
– Mínima estructura de gestió.

El programa consta de 3 fases:

Fase 1: Formació
Fase 2: Preparació i presentació d’un projecte d’impacte en la organització i les persones.
Fase 3: Coaching personal.

  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial
  • DIRECCIÓ i RESPONSABLE DE RRHH
  • GERÈNCIA / DIRECCIÓ GENERAL / PROPIETAT
  • DIRECCIÓ D’OPERACIONS / RESPONSABLE DE FÀBRICA
  • MANAGERS D’EQUIPS
  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

Tipus de projectes

  • DEFINICIÓ D’UNA NOVA ESTRUCTURA ORGANITZATIVA
  • CREACIÓ DE L’EQUIP DIRECTIU
  • CREACIÓ D’EQUIPS D’OFICINES I PLANTA
  • ANÀLISI DEL CLIMA LABORAL / TOXICITAT
  • COACHING DE DIRECTIUS
  • COACHING D’EQUIPS
  • ANÀLISI PRO TEALS
  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

Sessió 1 – Autoconeixement amb l’eina DISC

Professor: Irene Serrabassa
Data: 5 d’abril de 9h a 11:30h

L’eina DISC és un bon pilar per l’autoconeixement, però sobretot per la creació d’equips de treball. En aquesta sessió aprendrem a interpretar el nostre perfil i a valorar tot el potencial que tenim.

Sessió 2 – Estratègies per assegurar una comunicació eficaç dins l’empresa

Professor: Irene Serrabassa
Data: 5 d’abril de 11:30h a 14h

La falta de bona comunicació és un dels principals problemes que tenen les organitzacions a dia d’avui, tenint en compte que ni les tecnologies ni la falta de temps no ens estan ajudant a millorar les relacions humanes entre els col·laboradors. En aquesta sessió treballarem diferents eines de comunicació que seran de gran ajuda per augmentar la qualitat de les nostres relacions.

Sessió 3 – Cultura organitzacional

Professor: Sergi Mussons
Data: 12 d’abril de 9h a 11:30h

La cultura d’una organització és la base de sí mateixa, representa com som i treballem, és l’ADN de l’empresa. En aquesta sessió veurem com una cultura determinada pot marcar la diferència, sobretot perquè podem aconseguir reunir als millors sota la nostra bandera. Finalment compararem cultures adients amb cultures tòxiques i valorarem on treballem amb l’eina InTalent Organizations (R).

Sessió 4 – La implicació a l’empresa

Professor: Sergi Mussons
Data: 12 d’abril de 11:30h a 14h

En aquesta sessió analitzarem com podem crear un entorn que afavoreixi la implicació de tots els que hi treballen. Un dels ingredients principals és l’estil de lideratge dels responsables i per l’impacte que té estudiarem l’estil més beneficiós per la implicació: el lideratge de servei. Finalment, analitzarem els perfils dels assistents en tots aquests aspectes gràcies a l’eina InTalent ®.

Sessió 5 – Servant Leadership

Professor: Sergi Mussons
Data: 26 d’abril de 9h a 11:30h

L’estil de lideratge pot marcar la diferència en assegurar que l’entorn de treball és favorable a la implicació. Un lideratge clássic, intrusiu, d’ordenar als demés el que han de fer, destrueix tota possible implicació. Un lideratge basat en el servei a l’equip, el fomenta i l’afavoreix.

Sessió 6 – Creació d’equips d’alt rendiment

Professor: Sergi Mussons
Data: 26 d’abril de 11:30h a 14h

En aquesta sessió practicarem una de les metodologies més utilitzades per la creació i manteniment d’equips, la piràmide de les 5 fases de Lencioni: Respecte, Confiança, Comunicació, Compromís i Resultats.

Sessió 7 – Coaching 1 vs 1

Professor: Cris Bolivar
Data: 3 de maig de 9h a 11:30h

Per potenciar els nostres equips és important, primer, potenciar-nos a nosaltres mateixos. El coaching pot ser un art si ens fem les preguntes adequades. Ens obra el camí a la consciència de la transformació interna.

Sessió 8 – Coaching 1 vs Equip

Professor: Cris Bolivar
Data: 3 de maig de 11:30h a 14h

Després d’aprendre com crear i mantenir equips, també és important identificar correctament com els podem potenciar i ajudar, com a líders. Els conflictes, la presa de decisions, la gestió dels errors: tot allò que passi en el seu dia a dia, s’ha de poder gestionar des de l’acompanyament i la transformació.

Sessió 9 – Gestió del canvi

Professor: Irene Serrabassa
Data: 10 de maig de 9h a 11:30h

Un dels esculls principals que pateixen les empreses quan es vol implementar un canvi organitzatiu o qualsevol transformació que afecta a les persones és la resistència al canvi. En aquest mòdul veurem les millors estratègies per a minimitzar-la i per saber-la gestionar.

Sessió 10 – Intel·ligència emocional

Professor: Irene Serrabassa
Data: 10 de maig de 11:30h a 14h

Un dels components principals de tot líder o de tot integrant d’un equip és la seva intel·ligència emocional. En aquest mòdul aprendrem sistemes per a poder-la desenvolupar a través de la empatia i la gestió de les nostres emocions.

Sessió 11 – Arquitectura organitzativa TEAL

Professor: Sergi Mussons
Data: 17 de maig de 9h a 11:30h

Més enllà de la cultura de l’empresa trobem l’organigrama. Aquest representa com treballem i com distribuïm la responsabilitat. En aquest mòdul aprendrem que hi ha moltes alternatives més sanes a la clàssica piràmide que trobem a la majoria d’empreses: circulars, doble anell, dos nivells o en xarxa.

Sessió 12 – Sistemes de retribució per valor

Professor: Sergi Mussons
Data: 17 de maig de 11:30h a 14h

El punt dèbil de les estructures no piramidals sempre ha estat la retribució de les persones que hi treballen. En aquesta sessió veurem alternatives i sistemes més utilitzats i sempre basats en poder quantificar el valor que aporta cadascú a l’organització.

Sessió 13 – Gestió de l’estrès amb PNL

Professor: Carles Gallego
Data: 24 de maig de 9h a 11:30h

A través de diferents tècniques amb programació neurolínguística aprendrem com hem de gestionar l’estrès i minimitzar el seu impacte a la nostra salut. Aquests exercicis ens permetran reduir l’impacte que rebem de les situacions externes aconseguint així un millor equilibri amb la nostra ment.

Sessió 14 – Resolució de conflictes

Professor: Carles Gallego
Data: 24 de maig de 11:30h a 14h

Tenir eines per a poder resoldre conflictes dins l’organització, sobretot en entorns autogestionats (on no hi ha un responsable que decideix per tots) és clau per l’èxit del projecte. En aquest mòdul treballarem diferents sistemes i tècniques per a poder utilitzar en aquests moments delicats dels equips.

Sessió 15 – Gestió del temps

Professor: Carles Gallego
Data: 31 de maig de 9h a 11:30h

En aquest mòdul veurem com un enfoc a la eficàcia assegura l’eficiència de tota l’organització (i no al contrari). El 50% del temps de treball dels directius està centrat en el correu i les reunions. Aprèn a organitzar-te i a organitzar l’empresa per poder recuperar aquest 50% de temps del qual mai hem disposat.

Sessió 16 – Quick Response Manufacturing

Professor: Xavier Masó
Data: 31 de maig de 11:30h a 14h

El QRM és la millor metodologia per organitzar una àrea d’oficines, essent 100% compatible en la creació d’entorns favorables amb la implicació gràcies a les àrees de treball  multidisciplinars autogestionades. Tancaran el mòdul les cèl·lules QRM d’oficina (QROC) i la base matemàtica de la Dinàmica de Sistemes.

Sessió 17 – Gestió d’emocions

Professor: Lama Dorje Dondrup
Data: 7 de juny de 9h a 14h

Tenir eines per a poder resoldre conflictes dins l’organització, sobretot en entorns autogestionats (on no hi ha un responsable que decideix per tots) és clau per l’èxit del projecte. Treballarem diferents sistemes i tècniques per a poder utilitzar en aquests moments delicats dels equips.

Sessió 18 – Presentació de projectes

Professor: Sergi Mussons i Irene Serrabassa
Data: 14 de juny de 9h a 12h

És en aquesta sessió on cada alumne proposa un pla de treball per la seva àrea de responsabilitat i el defensa davant de la Direcció de la seva empresa.

  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

Coaching Personal

El Coaching parteix del principi fonamental que és impossible ensenyar res. Només es pot ajudar una persona a trobar la seva saviesa donant-li eines per descobrir i aprendre amb els seus propis mitjans.” Cris Bolívar “El Coaching professional consisteix en una relació professional continuada que ajuda a obtenir resultats extraordinaris en la vida, professió, empresa o negocis de les persones.“ ICF

Per poder desenvolupar equips i tenir un lideratge saludable, és imprescindible treballar-nos a nosaltres mateixos. El camí de la transformació comença en el propi autoconeixement i posant consciència i compromís en les nostres accions i en el nostre entorn. En el programa “Lideratge i gestió d’equips” inclouen 3 sessions de Coaching que es realitzaran durant el programa i permetran treballar, de forma individualitzada i personalitzada, les necessitats de cada alumne.

Aquestes sessions ens ajudaran a alliberar el potencial i posar-lo en pràctica, alhora que posarem focus a allò que ens cal treballar, per fer un procés de canvi i començar el camí de la transformació personal.

  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

Sergi Mussons – Senior Associate QRM Institute

Enginyer Industrial (UPC) amb màster en Direcció de plantes industrials (UPC) és consultor fundador de QRM Institute, organització especialitzada en sistemes àgils de gestió com Agile, QRM, TOC i Scrum/Kanban. Co-creador de la xarxa europea Quick Response Manufacturing Network, que oficialitza i estandarditza l’ús del QRM en territori europeu.
Creador del sistema de benchmarking industrial INCO-I (www.inco-i.com), del sistema de perfil d’eginyeria InTalent i els programes Líders (producció, programes, manteniment i RRHH). També dirigeix un programa Màster a l’Online Business School i exerceix de professor en escoles de negoci i universitats com la UPC, Talent Tech Center, EAE, OBS, M&F i Mondragon Unibersitatea.

Irene Serrabassa – Senior Associate de Proach i QRM Institute


Consultora de Recursos Humans i desenvolupament del talent. Màster Seminari Internacional en “Desarrollo Organizacional y Consultoría de procesos” – GR Global Institute for Organizational Development (Israel) i Màster en Direcció de Recursos Humans.
Certificada en Coaching essencial (Programa certificat com ACSTH per la ICF – Esencial Institute), Coaching personal i professional (acreditada per The International School Of Coaching) i Cerficació EQ Asesor Inteligencia emocional.

Carles Gallego – Consultor QRM Institute


Consultor i formador especialitzat en Quick Response Manufacturing, TPM i Lean Manufacturing. Expert en estils de lideratge de suport i creació d’equips d’alt rendiment. Director acadèmic del programa Líders de Manteniment.
Enginyer tècnic industrial mecànic, focalitzat en l’àrea de manteniment del sector metall i en millora contínua. Amb experiència com a director de manteniment durant 14 anys en empresa del sector industrial.

Xavier Masó – Enginyer Agrònom

xavi1o

Enginyer agrònom especialitzat en indústries alimentàries. Consultor i formador especialitzat en Quick Response Manufacturing i estratègies Agile de gestió de projectes. Desenvolupador d’eines QRM per l’anàlisi i optimització de processos.

Lama Dorje Dondrup – Lama Ngagnabudista


Cofundador d’un dels centres budistes més importants d’Espanya, el Monestir budista del Garraf. Fundador i president de l’associació Shanga Activa. Coach format en International Coaching Community amb Joseph O’Connor, entre altres. Des dels 16 anys es dedica a practicar i a investigar sobre com la pràctica del budisme pot millorar-se com les persones, i la relació que té la felicitat de les persones i els resultats d’una empresa.

Cris Bolívar – Fundadora y CEO de Essential Institute


Màster Coach Essencial MCC -Master Certified Coach, ICF-, Mentora-Coach Registrada per ICF, creadora del Coaching Essencial, consultora en DO, formadora essencial i conferenciant internacional.

Professora Acreditada en Eneagrama.

  • Inici
    5 d’abril de 2019
  • Durada
    18 sessions
  • Preu
    1.950€
  • Idioma
    Català
  • Metodologia
    Presencial

 

El preu de tot el programa és de 1.950€, en part bonificable per Fundae. El preu inclou l’assistència a les 18 sessions i tota la documentació digital i en paper del programa.

Les empreses amb més d’una persona en el programa gaudiran d’un 15% de descompte a partir del segon assistent (fins a un màxim de 4 assistents per empresa).

L’edició del curs s’executarà al Nodus Barberà del Vallès (Carrer de Mogoda, 1, 08210 – Barberà).

Preu Programa: 1.950€

Formació bonificable parcialment per Fundae.

Inclou:

  • 18 Sessions
  • 45 hores de formació
  • Documentació digital i en paper

Llocs:

Nodus Barberà (Barberà del Vallès)
Carrer de Mogoda, 1, 08210 – Barberà (BCN)

Sangha Activa – sessió 8
(Masia Ca L’Oller s/n – Dones d’Aigua Sant Iscle de Vallalta – 08359 Barcelona)

Contacte:

Jordi Zambrana

jordi@qrminstitute.com

93 128 75 33

Nombre y apellidos *

Correo electrónico *

Teléfono de contacto *

Empresa

País *

¿Cómo nos conoció? *

Comentarios

* Campos obligatorios

  *Acepto la Política de privacidad.

 

¡Descarga el programa completo en PDF!